메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국기독교교육정보학회 기독교교육정보 기독교교육정보 제20집
발행연도
2008.8
수록면
291 - 313 (23page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The main objective of this paper is to understand the church as a learning community and propose education for the lay volunteers in learning community.
This study focuses on three parts: the first centers on the vocation and leadership of the teachers. The meaning of Christian vocation can be broadened to include all states of life. Leadership is considered to be an overall practice of vocation as Christian educators. And the lay is a term relating to leadership within church community; the second articulates that church must become a learning community and ecclesial education is liturgical. It is important to realize that ecclesial education is constituted by rituals and patterns of action. Real Christian learning happens in worship and liturgy. Education and liturgy are united in the whole of Christian communal life. And liturgy and education interpenetrate each other; in the third part caring and curing can be a constructive metaphor for understanding the activity of teaching in Christian learning community. And the models for lay volunteer education are illustrated. As lay volunteers participate in the forms of Christian learning community, they learn how to be Christian leaders by participating communally in Christian education.

목차

Ⅰ. 서언
Ⅱ. 교육지도자로서의 소명과 지도력
Ⅲ. 학습공동체와 교회교육의 속성
Ⅳ. 학습공동체 자원봉사자의 역할과 교육모델
Ⅴ. 결론
참고문헌
Abstract

참고문헌 (16)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0