메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국기독교교육정보학회 기독교교육정보 기독교교육정보 제14집
발행연도
2006.8
수록면
43 - 66 (24page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Human social existence is communal existence that accomplishes and can not but makes and lives community. Human's life who live communal life for a long time was faced in symptoms of discomposition existing circumstances of community exceeding to Information Technology society now.
But, our society may lose solidarity and disorder if community consciousness is dwindled or slacken up to our society. Therefore, in this paper, I wish to emphasize meaning of community education and importance to important task of 21th century Christian education.
First, we can execute Christian humanity education through community education and can form style and sense of values of Christian life through Christian humanity education. Also, we can expect practical human who can recover human nature through community education and finishes own responsibility in history.
It may train leadership through human and human relation in community specially.
In this paper, when think community education limiting to Christian University, as the methodology, I wish to present Small Group Learning, Study Service in Christian community, Cooperative or Collaborative Learning, Self-Regulated Learning and Mentoring System and independent Study Project for Commitment etc.

목차

Ⅰ. 들어가면서
Ⅱ. 공동체의 의미
Ⅲ. 공동체의 기독교교육적 함의
Ⅳ. 공동체의 교육 방법
Ⅴ. 나오면서
참고문헌
Abstract

참고문헌 (20)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-235-017562969