메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
대한국토·도시계획학회 국토계획 國土計劃 第43卷 第6號
발행연도
2008.11
수록면
163 - 177 (15page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study is to draw strategic implications applicable to developing future new town’s city image and marketing strategies by analyzing fanning elements of new town’s city image and their characteristics. For this study, new towns in Bundang and Ilsan were selected as subjects for empirical analysis, on which survey using Free Association Method was conducted to identify and analyze city image of each new town. Identified city images were analyzed by various criteria by new town and residental area to analyze common features, differences and uniquenesses; then positive and negative impressions of each city image-fanning element were analyzed to identify which elements to be enhanced or removed for strategic purpose. The result showed that new town’s city image was formed by elements of visually perceivable physical image, rather than non-visual symbolic image; and was affected by city environment-related elements including natural environment such as mountains or rivers and cultural facilities. Especially these city image-forming elements were identified as major factors to form favorable impression of new towns.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 국내외 연구 동향
Ⅲ. 조사 및 분석 방법
Ⅳ. 분석결과
Ⅴ. 결론 및 시사점
인용문헌

참고문헌 (17)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0