메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
중앙어문학회 어문론집 語文論集 第39輯
발행연도
2008.9
수록면
71 - 90 (20page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Recently regarding a language education, there are many arguments that a unit of language should be dealt with at a level of context or text, not the one of individual sentence. Regarding a learning process, a focus is made on a learning process using a perception beyond the level of a memorizing by a simple repetition. This can be the result of reflecting the fact that a text and talk-oriented research is conducted in terms of linguistics and that a research on an invisible language understanding process is made in terms of psychology. A reading is the most important area in designing a content-based syllabus of lectures. Consequently, the education of Korean for a special purpose or a college studying purpose can be a Korean acquiring process as a reading process. However, Smith(1994) points out that a selection and organization of text, which contains topic vocabularies of a particular theme to be studied in a content-based reading learning, is very important. The purpose of this paper is to analyze data on a selection and organization of text, which foreign students should study, in a bigger framework of a theme-based language instruction, design a syllabus of lectures, and discuss on a direction to develop a reading textbook for foreign students.

목차

1. 서론
2. 내용 중심 언어 학습(content based Languageteaching)
3. 한국어 교육용 교재 내용 분석
4. 결론
참고문헌
Abstract

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0