메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
연구보고서
저자정보
저널정보
한국방송학회 한국방송학회 세미나 및 보고서 2007 Seoul Symposium om Mobile Communication
발행연도
2007.10
수록면
276 - 286 (11page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This is an exploratory study on mobile Internet (Wibro laptop modem) users' motives and social influence in the public transportation. Focus group interview was conducted as a beginning step of research design. The interview identified main motivations of Wibro use and issues of social influence on the use on the subway train or on the bus. Motives and time were closedly linked. Finding information to do a task was the dominant motive in the morning and Relaxing was the motive after school work. Social influence was appeared to be a critical factor in understanding the use pattern of Wibro. Privacy and perceived self-image by strangers were main issues in the use of the Internet with a laptop platform. Those preliminary findings strongly suggest that the mobile Internet service be investigated with a full consideration of physical, social, and psychological contexts of actual usage of the device.

목차

Abstract
Introduction: Wibro and mobile Internet services
Contextual focus: Using the Internet on the move
User motives and social influence
Method: Focus Group Interview
Analysis
Discussions and Implications
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0