메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이지현 (위덕대학교)
저널정보
한국관광레저학회 관광레저연구 관광레저연구 제32권 제4호(통권 제152호)
발행연도
2020.4
수록면
191 - 213 (23page)
DOI
10.31336/JTLR.2020.4.32.4.191

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study is to certify the effect of major choice motives and major recognition on job preparation behaviors in case of university students in foodservice related departments. For this research, 350 students in foodservice related departments were selected and analyzed by using SPSS 18.0. Major choice motives consisted of inherent motives such as interest, aptitude, talent, and future job, and extrinsic motives such as recommendation, acceptability, social recognition, and major popularity. As a result, first, both inherent and extrinsic motives showed significantly positive influence on subject satisfaction. Second, both inherent and extrinsic motives had significantly positive influence on major practice contents. Third, inherent motives showed significantly positive influence on social recognition while extrinsic motives did not. Fourth, social recognition and subject satisfaction influenced job preparation behaviors while major practice contents did not. Accordingly, university students have to select their majors based on their interest, aptitude and talent while university has to provide them with some programs for enhancement of employment capability such as field education and level based practical education.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 배경
Ⅲ. 연구방법
Ⅳ. 실증분석
Ⅴ. 결론 및 토의
참고문헌

참고문헌 (46)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2020-323-000604382