메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Sports Utility Vehicle (SUV) is growing in popularity in these days. Four wheel drive (4WD) system on SUVs require optimal torque distribution to improve powerful traction as well as handling stability. In the same time, driveline NVH and durability must be considered. In order to satisfy this requirement, optimal torque control strategy researched and proved by developing analytical measuring tool. This paper also shows various case studies with data analysis concerned with 4WD development issue. By using 4WD performance analysis tool, test and tuning was carried out efficiently as well as quickly.

목차

Abstract
1. 서론
2. 전자식 4WD 개요 및 시험과정
3. 전자식 4WD 성능분석 TOOL의 개발
4. 4WD 성능튜닝 사례
5. 결론
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-556-015698955