메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국인터넷전자상거래학회 인터넷전자상거래연구 인터넷전자상거래연구 제8권 제4호
발행연도
2008.12
수록면
157 - 179 (23page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The development of Internet and diffusion of Information Technology on a global basis result in the increasing use of electronic commerce in China, in particular this tendency is very high in B2B transactions.
In spite of many advantages of B2B transactions, Chinese companies do not take part in B2B transactions. Therefore, the study is necessary to enhance the utilization and performance of B2B transactions in China. Factors related to success of B2B are selected by way of analysis of precedent studies and various literatures on B2B. Extracted factors are classified into four categories such as internal factor, external factor, product factor, and site factor. The questionnaire survey was carried out in order to find how these factors influence cost saving, time saving, increased efficiency and transparency of transaction for measuring success of B2B in China.
The purpose of this paper is to contribute to the activation of B2B transaction in China by way of studying the successful factors' influence on the performance of B2B transactions.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. B2B에 대한 선행연구분석
Ⅲ. 연구모형 및 가설설정
Ⅳ. 통계적 분석
Ⅴ. 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-326-015764898