메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국관광레저학회 관광레저연구 관광레저연구 제20권 제4호(통권 제45호)
발행연도
2008.11
수록면
7 - 25 (19page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study follows the work conducted by Zins(1998) who suggested that psychographic concept offer higher predictive power for consumer behavior than the demographic or socioeconomic variable method. This study presents empirical research intended to broaden the understanding of the psychographics and flow experience. Through empirical analysis, we found that flow can be estimated from the resort hotel experience and psychographic factors have a direct effect on flow; personal value and lifestyle have a direct effect on flow and satisfaction. We also found that lifestyle is such an important variable that it can effectively predict hotel guests flow experience. Understanding the guests' emotion and affection is very important for quality of the hotel service. As a result, the flow experience is expected to significantly improve the satisfaction in resort hotel experiences.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 고찰
Ⅲ. 연구방법
Ⅳ. 분석결과
Ⅴ. 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0