메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국사전학회 한국사전학 한국사전학 제10호
발행연도
2007.10
수록면
115 - 137 (23page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This paper aims at suggesting the ways of developing and editing a learner's collocation dictionary for students which is not just a general language-learning dictionary that helps learners study vocabulary, but shows the syntagmatic lexical relations that help learners use lexemes that they have learned, along with describing the characteristics and limitations of the recently published 〈Korean Collocation Dictionary for Learners〉.
This study includes not only the lexical collocations that are predicted naturally from the semantic features, but also those that are not predicted naturally. To do this, this paper first considers the lexical collocational relations, while dividing them into preceding and following collocation relations and second, this paper examines how to describe the aforementioned book, 〈Korean Collocation Dictionary for Learners〉.

목차

1. 들어가기
2. 연어 사전의 필요성
3. 어휘의 연어 관계와 연어 사전
4. 외국인 학습자를 위한 연어 사전
5. 마무리
참고문헌
ABSTRACT

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-703-019489464