메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
중국어문학연구회 중국어문학논집 中國語文學論集 第57號
발행연도
2009.8
수록면
233 - 252 (20page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Koreans have experienced a sweeping zeal for learning Chinese since the diplomatic relationship between Korea and China in recent years. But I wonder if Korea's Chinese education system is well prepared to meet the rising demand. In this thesis, I would like to closely look into Chinese education in Korea and come up with alternatives.
Roughly speaking, before Korea-China diplomatic relationship, the grammar translation method was dominant in Korea's Chinese education, which in turn produced those low in communicative competence. So, after the diplomatic ties between two countries, Korea's Chinese education has focused on so-called 'Practical Chinese' teaching to improve real communicative competence.
But Practical Chinese teaching is not without its drawbacks. Because it concentrates on teaching about language, learners can't build up comprehensive knowledge about China. As a result, while learners can get involved in a simple communication with the Chinese, they can't talk with them about various topics including sociocultural aspects.
Therefore, I insist that learners should be taught Chinese Culture in oder to make them with proper communication skills participate in (in-depth) conversations about diverse aspects of China with native speakers.

목차

1. 들어가면서
2. 중국어 교육의 패러다임 전환
3. 잘못된 인식들, 그리고 구체적 학습 목표 설정의 중요성
4. 맺음말
〈參考文獻〉
〈ABSTRACT〉

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-820-018657235