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논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김호연 (건국대학교) 강철구
저널정보
대한기계학회 대한기계학회 논문집 A권 대한기계학회논문집 A권 제33권 제11호
발행연도
2009.11
수록면
1,294 - 1,299 (6page)

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The Korean tilting train called Hanvit 200 was launched recently in Korea to improve train speed up to 200 ㎞/h at conventional lines. In this paper, we propose a HILS system for simulations of mechanical braking of the Hanvit 200 train using actual ASCU, actual dump valves, Simulink, dSPACE board, and ControlDesk software. In the proposed HILS system, dynamics of wheelsets, bogies and car body, brake force generation, creep force generations are realized via mathematical models, and anti-skid logic is realized using actual components. The validity of the proposed HILS system is demonstrated via comparing results of realtime and off-line simulations.

목차

Abstract
1. 서론
2. 한빛 200 차량의 동역학 모델링
3. 한빛 200 차량의 Simulink 모델
4. 실시간 시뮬레이션 환경
5. 시뮬레이션 결과
6. 결론
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