메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
신미영 (강원대학교)
저널정보
한국중원언어학회 언어학 연구 언어학연구 제15호
발행연도
2009.11
수록면
101 - 118 (18page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to gather notions, functions, and teaching methods based on the data from the needs analysis to design a notional-functional syllabus for middle school English courses in Korea. For this study a survey was conducted with a total of 310 questionnaires, which 240 students, 35 parents, and 35 teachers completed. This study has found that the following have high degrees of need: ① communicative notions such as hobbies and interests, internet, computer games and MP3 player, thought and opinion, ② communicative functions such as expressing gratitude, interest, liking and disliking, ③ teaching methods such as pair and group work, bingo game in which students use words, and information gap activities etc. They can motivate students to learn English and improve their communicative ability, because students want to learn about them. Therefore, this study concludes that a helpful notion-functions of the teaching method should be integrated in the syllabus. The existing textbooks can be improved by applying the result of this study.

목차

1. 서론
2. 이론적 배경 및 선행연구
3. 연구방법 및 절차
4. 연구결과
5. 결론 및 시사점
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-705-019115029