메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김종규 (성균관대학교) 한상우 (성균관대학교) 원만희 (성균관대학교)
저널정보
한국수사학회 수사학 수사학 제26집
발행연도
2016.8
수록면
143 - 173 (31page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (3)

초록· 키워드

오류제보하기
The present paper aims to study the conditions of sustainable, effective communicative education. The basic idea of communicative education is to improve students’ communicative competencies. To examine the performance of communicative education in actual practice is the first step in sustainably improving students’ communicative competencies. The present paper, therefore, examines the performance of a program at Sungkyunkwan University comparing its before - and after - installment on the basis of the self-appraisal model. The present study empirically corroborates what the appropriate circumstances for effective communicative education would be while the results report that the program makes two kinds of contributions. The first is a direct contribution: it actually improves students’ communicative competencies. The second is an indirect contribution: it increases students’ self-efficacy that, in turn, has a positive effect on their communicative competencies. The implications of this study could become more generally applicable with methodical and empirical data supplementation and cooperative networking interactions between other universities.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 선행연구 분석
Ⅲ. 연구방법
Ⅳ. 의사소통교육 영향의 실증적 분석
Ⅴ. 결론 및 제언 - 의사소통교육의 방향과 과제
참고문헌
[Abstract]

참고문헌 (15)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2017-802-001559925