메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
정선화 (중앙대학교)
저널정보
중앙어문학회 어문론집 語文論集 第42輯
발행연도
2009.11
수록면
105 - 120 (16page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The aim of this paper is to research effective listening education. The subject of listening education is spoken language which is different from written language in register. Listening education is required to teach the characteristics of spoken language and expose authentic material to the learners in the classroom.
To accomplish I suggested classify listening education into authentic and standard listening education. Standard listening education has application to all kinds of language skills and standard Korean. Authentic listening education is related to teaching the characteristics of spoken language. For instance, clustering, redundancy, reducedforms, performance variables etc.
This paper examined the different aspects of ellipsis, one of authentic listening education content, based on existing research between the current published listening textbooks and spoken language and proposed the method of authentic listening education.

목차

1. 序論
2. 듣기 敎育의 內容 領域
3. 省略 현상
4. 敎育 方案
5. 結論
참고문헌
Abstract

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-710-019163039