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논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
조현철 (울산과학대학) 이권순 (동아대학교) 남현도 (단국대학교)
저널정보
대한전기학회 전기학회논문지 P 전기학회논문지 제58P권 제4호
발행연도
2009.12
수록면
385 - 390 (6page)

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This paper presents a novel active noise control (ANC) system using least mean square (LMS) algorithm and neural network approach for decreasing acoustic noise signals inside high-speed trains. We construct a LMS framework as a nominal ANC system and additionally design an artificial single-layered perceptron model as an auxiliary ANC which is aimed to reduce real-time residuary noise due to its nonstationary and uncertain nature. Parameter vector of the hybrid ANC is determined through online estimation to realize an adaptive ANC configuration by means of the steepest descent algorithm. We achieve simulation experiment to demonstrate the proposed ANC system employing realistic acoustic noise signals measured in Korea Train eXpress (KTX).

목차

Abstract
1. 서론
2. 고속철도의 ANC 시스템 모델
3. LMS 기반 실내소음 모델링
4. 신경회로망 ANC 시스템
5. 컴퓨터 모의실험
6. 결론
감사의 글
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