메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국무역학회 무역학회지 貿易學會誌 第26卷 第4號
발행연도
2001.9
수록면
171 - 196 (26page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The managing strategies of each enterprise has been fundamentally changed due to the emergence of digital economics by using the internet. Therefore it is indispensable for each enterprise to be changed their business strategies. With a view to meeting the change of new economic paradigm, they are efforting to build a infrastructure for information and communication, induce foreign capital, reconsider their conditions of location, draw the law concerned and reinforce education for experts etc.
In consideration of these change, the hospital industries between Korea and US have to introduce e-Business for the purpose of increasing the level of their competition. We - our government, the companies - concerned with hospital management should recognize and use efficiently our core competence and potentiality of our hospital management. To achieve it, the developed off-line system have to be harmonizing with the on-line.
Therefore, this paper are focused to suggest the theoretic background by analyzing the strategic points of e-hospital which are divided in 6C - Contents, Community, Connection, Commerce, Communication and Customization.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. Web Site 전략요소의 이론적 개요
Ⅲ. 한ㆍ미 병원업계 e-Hospital화와 Web Site 전략요소 운용 실태비교
Ⅳ. e-Hospital화에 따른 Web Site 전략요소의 전략화
Ⅴ. 결론
참고문헌
ABSTRACT

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2010-326-002879405