메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
장세명 (군산대학교)
저널정보
대한기계학회 대한기계학회 춘추학술대회 대한기계학회 2006년도 호남지부 추계학술대회 논문집
발행연도
2006.9
수록면
6 - 9 (4page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Positive Crankcase Ventilation(PCV) is a plumbing system installed at the intake of internal combustion engines for the feed-back control of blow-by gas from the leakage of piston-cylinder system. The blow-by gas must be regulated in a short time, so the PCV valve should be opened in a certain range of the pressure difference between intake manifold and crank room. For the high pressure difference at the idling and deceleration, the PCV valve is controlled proportional to the production of blow-by gas. However, for the low pressure difference at the full stroke, the ventilation should be closed because the excess blow-by flow can enter the combustion chamber directly through the breather hose. The PCV valve controls the area of throat by using the elasticity of a spring. In this paper, the author constructed a measurement system con cering the characteristics of two types of commercial PCV valves for automobiles. The measured flow rates are plotted to make a new speculation of proper test for products, and compared with theoretical prediction based on compressible fluid dynamics.

목차

Abstract
1. 서론
2. 부품 성능 측정에 대한 고찰
3. 측정 시스템의 개선
4. 결론
후기
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2010-550-002491538