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저자정보
주병현 (한국과학기술원) 이병채 (한국과학기술원) 김동석 (GM 대우) 강오성 (GM 대우)
저널정보
대한기계학회 대한기계학회 춘추학술대회 대한기계학회 2005년도 공동 심포지엄 자동차 구조 안전 및 CAE
발행연도
2005.11
수록면
196 - 204 (9page)

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이 논문의 연구 히스토리 (2)

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Many modeling methods of representing a spot weld have developed to evaluate structural stiffness and durability. One of the most famous methods is to use a CWELD element. The main advantages of the CWELD element are that it is able to connect a shell element to another shell element and calculate the structural stress using Rupp's method. In spite of these advantages the property of the CWELD element is influenced by many factors. But intensive research on it has been rarely done. In this research it is first found that which factors affect structural stiffness and durability. Finally, the guidelines for the affecting factors are provided

목차

Abstract
1. 서론
2. 점용접의 유한요소모델링 기법
3. 점용접의 내구도 평가
4. 수치 예제
5. 결론
후기
참고문헌

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