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학술대회자료
저자정보
신경호 (국민대학교) 이준영 (국민대학교) 박홍익 (국민대학교) 임홍재 (국민대학교)
저널정보
한국소음진동공학회 한국소음진동공학회 학술대회논문집 한국소음진동공학회 2012년도 추계학술대회 논문집
발행연도
2012.10
수록면
750 - 755 (6page)

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In this study we conduct the optimal spot-weld layout design of vehicle body structure considering dynamic stiffness and side impact. We conduct both linear static analysis and nonlinear analysis with a baseline model to verify the process. 13 design variables will be selected for the effect analysis. Then, topology optimization is conducted to each selected design variable. The design constraints are formulated to improve the dynamic stiffness and side impact performance. Objective function is to set the density of weld component. Optimal spot-weld layout design are compared with the baseline model to show the improvement.

목차

ABSTRACT
1. 서론
2. 단순 모델의 선형 및 비선형 해석
3. 차체 점용접 시스템의 동강성 및 충돌해석
4. 효과분석을 통한 설계변수 설정
6. 최적설계
7. 최적화 모델 평가
8. 결론
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