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논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
신동환 (대구경북과학기술원) 권오석 (대구경북과학기술원) 배준형 (대구경북과학기술원)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회 2009년 학술대회 및 전시회
발행연도
2009.11
수록면
1,598 - 1,607 (10page)

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이 논문의 연구 히스토리 (3)

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According to a current study, some researchers revealed that a Circumferential-Plane-Clamping disc bake can have better heat dissipation ability than conventional Side-Plane-Clamping disc brake. But, this study does not include proper Circumferential-Plane-Clamping disc bake mechanism. The Circumferential-Plane-Clamping can have another merit as a bigger brake torque due to larger moment arm than side-plane-clamping disc brake with same effort force. In this paper, we investigate high effient circumferential-plane-clamping Electro-Mechanical-Brake mechanism using wedge struture.

목차

Abstract
1. 서론
2. 메커니즘
3. 편마모 저감을 위한 검토
4. 선정 메커니즘의 제동효율 검토
5. 메커니즘의 Feasibility Test [Non-Contact Behavior]
6. 결론
Future Work
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