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논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
정미강 (한국사회문화연구원)
저널정보
한국문화산업학회 문화산업연구 문화산업연구 제10권 제2호
발행연도
2010.8
수록면
27 - 47 (21page)

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The purpose of this study is to enhance cultural value of culture industry cluster. Place marketing can be used as a method to invigorate the cluster's cultural value. On the basis of the premise that place marketing is a kind of communication, 5 strategy steps of place marketing are suggested and Bucheon Culture Industry Promotion District is analyzed according to these steps.
Futhermore, 5 experiential marketing methods are elicited for effective place marketing. These strategy steps and methods will contribute to cultural value of culture industry cluster beyond just industrial and economical functions.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 문화산업클러스터의 개념과 국내 현황
Ⅲ. 지역활성화 전략으로서 장소마케팅
Ⅳ. 부천 문화산업진흥지구의 장소마케팅 방안
Ⅳ. 결론
참고문헌

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