메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
황희숙 (부경대학교) 김말숙 (용문중학교)
저널정보
한국수산해양교육학회 수산해양교육연구 수산해양교육연구 제22권 제3호 (통권 제49호)
발행연도
2010.9
수록면
316 - 329 (14page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study was to examine how middle school students perceived the operation of on-line and off-line math-gifted education. The research questions were as follows:
1. How do students recognize the current situation concerning the operation of on-line and off-line gifted education?
2. How do students recognize the effect and satisfaction level of on-line and off-line gifted education?
3. How do students recognize the improvement of on-line and off-line gifted education?
The subjects in this study were 591 students who included 208 in on-line classes and 383 in off-line classes. The results were as follows:
First, the students who were enrolled in the on-line and off-line classes regarded gifted people as ones who had a superb ability in a particular field and as ones who think creatively.
Second, all the students in on-line and off-line classes found gifted education to be of use to developing their potentials, and they had the biggest preference for experiential field study as the most effective teaching method.
Third, concerning their needs for the management of gifted classes, they asked for immediate Q&A services over the Internet.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구 방법
Ⅲ. 연구 결과
Ⅳ. 논의 및 결론
참고 문헌

참고문헌 (41)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2012-529-003668874