메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
甘瑞瑗 (우송대학교)
저널정보
중국문화연구학회 중국문화연구 中國文化硏究 第17輯
발행연도
2010.12
수록면
529 - 539 (11page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Curriculum design is an essential factor of the education which focuses on guiding and developing the potentials of students. This is particularly true of schools at the university level, where the diversity of a curriculum will be a sticking point to the department. Recently, especially after we went through so called "Global Financial Turbulence/Crisis" which is the biggest financial crisis since the Great Depression nearly 80 years ago, there is a strong tendency to social moral standard in curriculum design. We can't deny that one of the essential educational themes of Teaching Chinese to Foreigners is to spread chinese culture, social values, social standards and heritage; and further the communication, understanding; and eventually promote the peace of human societies. This paper focuses on the curriculum design of Teaching Chinese to Foreigners. It suggests to open "Educational Philosophy Class" which emphasizes on ethics and moral accomplishment; "Cross-Cultural Class" which divides into two models, general theory model and country-specific model; and "Chinese Cultural Skills Class" "Second Foreign Language Class" "Multimedia and Digitalized Teaching of Chinese Class" "Oversea Intern Programs" in order to better improve and consummate the subject.

목차

一、引言
二、漢語?師培養的理念和?的重要性
三、目前對外漢語?學專業課程設置所存在的問題
四、解決方案的提出
五、結語
《參考文獻》
《Abstract》

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2012-912-004155700