메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Park-Finch Heebon (경북대학교)
저널정보
한국현대영미드라마학회 현대영미드라마 현대영미드라마 제24권 제1호
발행연도
2011.4
수록면
57 - 78 (22page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Tom Stoppard’s plays are noteworthy for the manner in which serious ideas are expressed not only through artful language and complex dramatic structures, but also through entertaining stage techniques. This paper examines the playful mode of textual and verbal interweaving in Travesties (1974), awareness of which is as crucial to a balanced appreciation of Stoppard’s dramaturgy as the exploration of debates developed in the play. This study focuses on the varying ways in which Stoppard employs the self-referential, foregrounding device of mise-en-abyme (a memory within a memory, a story within a story, the act of writing within the act of writing, and a-play-within-a play) in order to address a multiplicity of themes and styles in relation to art and politics. It is argued that Stoppard’s playful transposition of ideas and texts illuminates the context-dependent nature of perceptions and the uncertainty of memory, adding a sense of ambiguity and paradox through its infinite regress and suggesting the artificiality of narrative practices, while pointing to the intertextual and interdependent nature of life and literature.

목차

Ⅰ. Introduction
Ⅱ. The Notion of Mise-en-abyme
Ⅲ. Playful Modes of Mise-en-abyme in Travesties
Ⅳ. Conclusion
Works Cited
Abstract

참고문헌 (1)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2012-842-004460714