메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
손달호 (계명대학교)
저널정보
한국인터넷전자상거래학회 인터넷전자상거래연구 인터넷전자상거래연구 제11권 제3호
발행연도
2011.9
수록면
83 - 107 (25page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
To utilize information technology to improve learning processes, the pedagogical assumptions underlying the design of information technology for educational purposes must be understood. However, little theoretical development or empirical research has examined the learning effectiveness in web-based e-learning. In this regard, the primary purpose of this study is to investigate which factors of e-learning influence the effectiveness of education. Factors studied in this paper were the interaction in student, teacher and contents, the class characteristics and the self-efficacy. The results showed that the interaction and the class characteristics had the significant effects on the effectiveness of education. Moreover, the self-efficacy had a mediating effect on the effectiveness. However, the interactions had a partial significant effect on the self-efficacy and the effectiveness of e-learning. This result is partially due to the subject characteristics of this study because the subjects of this study are the students and they had already the experiences in IT and e-learning.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 배경
Ⅲ. 연구모형 구축 및 가설설정
Ⅳ. 조사방법
Ⅴ. 분석결과
Ⅵ. 결론
참고문헌

참고문헌 (26)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2013-326-000805769