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박지호 (부산대학교) 김만호 (부산대학교) 이석 (부산대학교) 이경창 (부경대학교)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 지회 학술대회 논문집 한국자동차공학회 부산·울산·경남지부 2011년 추계학술대회
발행연도
2011.10
수록면
65 - 68 (4page)

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As many systems depend on electronics, concern for fault tolerance is growing rapidly. For example, a car with its steering controlled by electronics and no mechanical linkage from steering wheel to front tires (steer-by-wire) should be fault tolerant because a failure can come without any warning and its effect is devastating. In order to make system fault tolerant, there has been a body of research mainly from aerospace field. This paper presents the prediction based fault tolerant structure that can remove most erroneous values. In addition, several numerical simulation results are given where the suggested system outperforms well-known average and median voters.

목차

Abstract
1. 서론
2. 예측 기법을 이용한 결함 허용 구조
3. 예측 기법을 이용한 결함 허용 구조의 성능 평가
3. 결론
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