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논문 기본 정보

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학술대회자료
저자정보
장성식 (한국지엠) 신남선 (한국지엠) 배동영 (한국지엠)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 춘계학술대회 2011 한국자동차공학회 부분종합 학술대회
발행연도
2011.5
수록면
863 - 869 (7page)

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In this paper, main factors of manual transmission internal shift control part about shift force and how can we analysis and optimize the shift force by mathematical approach are presented. 3 kinds of detent device on Shift Tower and Fork-shift and Sleeve ASM are considered as main control factors and its contribution for shift force are analyzed. Shift force optimization is based on driver’s requirement for comfortable shifting in the view of shift stroke and force variation characteristics that can recognized as driver feeling. To make close correlation of real driver shift feeling and analytical force value, frictionless component and minimized free play of each component are recommended.

목차

Abstract
1. 서론
2. 변속 조작력 주요 인자
3. 변속 조작력 해석
4. 변속 조작력 최적화
5. 결론
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