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논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
김용수 (에스엘) 길혁문 (에스엘) 손성훈 (에스엘) 서영주 (에스엘)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 춘계학술대회 2011 한국자동차공학회 부분종합 학술대회
발행연도
2011.5
수록면
1,564 - 1,571 (8page)

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The vehicle safety has been mainly focused on passengers up until now but we have further technical consideration which also provides pedestrian safety. In Europe, UNECE/WP29 established the GTR that scheduled to come into effect in February, 2013 and Korean pedestrian
In this pedestrian protection research, we will be tendering a design guidance on the least progressed upper leg protection method that will be validated by detailed analysis and tests. We will also be developing a proper test method followed by condensed product lead time and cost reduction

목차

Abstract
1. 서론
2. 차량 구조 및 BLE 시험 방법
3. 개선방향 및 가이드 도출
4. UPR LEG 상해 개선안 도출 및 평가
5. 결론
6. 후기
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