메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
송화섭 (서울대학교) 송한호 (서울대학교)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회 2011년 한국자동차공학회 학술대회 및 전시회
발행연도
2011.11
수록면
196 - 201 (6page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
HCCI engine has desirable emission characteristics as well as high efficiency, but its limited operating range makes it difficult to come into wide use. From our previous study, it is shown that pre-procesing of the fuel during NVO (Negative Valve Overlap) leads to extend the low-load limit of HCCI.1) In this study, zero-dimensional single zone model, along with fuel injection timing variation strategy, was adopted to simulate and analyze the combustion phenomenon. With this fuel pre-processing, more stable operation can be achieved compared to the main injection case which doesn"t perform pre-processing of fuel. In addition, the controllability of combustion phasing can be achieved by varying pilot injection timings.

목차

Abstract
1. 서론
2. 실린더 내부 모델링
3. 시뮬레이션 결과
4. 결론
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2013-556-001412428