메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
권기보 (한국파워트레인) 김진문 (한국파워트레인) 장재덕 (한국파워트레인) 주인식 (한국파워트레인)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회 2011년 한국자동차공학회 학술대회 및 전시회
발행연도
2011.11
수록면
791 - 795 (5page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Torque Converter located inside auto-transmission transmits power from engine to drive shaft during driving. The automatic transmission vehicles have many advantages same as convenience, speed of the smoothness and low-speed impact. In spite of many advantages compared with manual transmission, power transferred by fluid has inevitable drawbacks.
Lock-up Clutch improving this loss, when driving a vehicle at the high speed, has a similar structure and characteristic of clutch of manual transmission as a device for a direct connection. When combined the Lock-up clutch, maximum efficiency is obtained.. But NVH is raised due to vibration and impact caused by the Lock-up device. Therefore various damper system is under development to solve these problems. Also, In addition to the goal of reducing NVH problems, It is greatly important to reduce the effect of oscillation, friction, and impact in damper’s service life.
In this study, we propose the design approach to improve durability through the case study of stress distribution according to shapes of cut using Ansys Workbench in one of the commercial structure analysis programs.

목차

Abstract
1. 서론
2. 단순 해석 모델에 대한 사례 연구
3. 해석결과 및 고찰
4. 결론
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2013-556-001413561