메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
연구보고서
저자정보
저널정보
인하대학교 정석물류통상연구원 인하대학교 정석물류통상연구원 연구총서 연구총서 09-02
발행연도
2009.1
수록면
1 - 119 (123page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Recent marine transportation environment is aiming at large of a ship by effort for a reduction for transporting expenses and high-speed anger per distribution cost reduction demand from raise or continuous container physical distribution volume and goods owner, a unit of container shipping companies. Busan and Shanghai Port are doing a modernizationi, and the Both Port is working hard at strenthening competitiveness through conversions toward the u-Port which used RFID/USN technology in order to fit to that kind of demand.
Projects aimed at increasing the efficiency of port logistics have been carried out by advanced countries, including Korea and China, and major port Busan and Shanghai set up port information system using Logistics System, RFID technologies.
The purpose of this study is to outline policy proposals for the introduction of RFID technologies for advancing port logistics and derives an action plan for the long-term utilization of RFID technology in Busan and Shanghai.
Resultly, we study on the both present Port"s competitive power and provieds a guideline a RFID adoptibility.

목차

제1장 RFID와 항만물류
제2장 해운항만의 일반적 고찰
제3장 RFID 기술을 활용한 물류시스템
제4장 한·중 항만물류시스템의 일반적 고찰
제5장 RFID와 항만물류시스템
제6장 RFID를 적용한 항만물류시스템의 효율성분석
제7장 항만물류경쟁력 비교 분석
제8장 결론
참고문헌
Abstract
서문

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2013-000-001430081