메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김주혜 (고려사이버대학교)
저널정보
한국영어학회 영어학 영어학 Volume.11 Number.4
발행연도
2011.12
수록면
863 - 891 (29page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This paper investigates the instructional design and development strategies that will help facilitate interaction in English e-Learning content. Twenty-two content development specialists were selected to participate in this study. The participants were divided into four classes: instructional designers, developers, editors, and content specialists. Qualitative research methods were used to report the participants’ perceptions of the strategies required to promote interaction. The data were collected through semi-structured focus group interviews. An analysis of the interview data revealed that a mixture of content types, namely, VOD (Video On Demand) and WBI (Web-Based Instruction), is required to increase interaction. The findings suggest three instructional design strategies to promote learner-content interaction, learner-teacher interaction, and learner-learner interaction. The findings also indicate that (1) different interaction strategies need to be developed according to content types and (2) developers, who use authoring tools, should devise methods to strengthen interaction. Additionally, the results provide practical guidelines for the further development of mobile content and multimedia resources that can promote a high level of interaction.

목차

1. 서론
2. 문헌 연구
3. 연구 방법
4. 연구 결과 및 논의
5. 결론
참고문헌

참고문헌 (1)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2013-740-001440460