메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
오현아 (강원대학교)
저널정보
한국중원언어학회 언어학 연구 언어학연구 제22호
발행연도
2012.1
수록면
117 - 147 (31page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study is to examine schools’ response to the application of the 2009 Revised National Curriculum at individual schools. For this, we sampled 24 schools throughout the country in consideration of school level, area, and type, surveying teachers at the sampled schools. In addition, we monitored problems such as ‘overemphasis on curriculums,’ ‘imbalance in the allocation of teaching hours,’ ‘shrinkage of specific curriculums’ at the sampled schools, and for each curriculum, investigated ‘change in the teaching hours of the curriculum caused by the intensive course system,’ ‘change in the knowledge/content level of the curriculum caused by the intensive course system,’ ‘change in school operation caused by the intensive course system,’ and ‘methods to cope with negative changes caused by the intensive course system.’ Based on these results of monitoring, we propose strategies for the effective application and improvement of the 2009 Revised National Curriculum on two dimensions, namely, the dimension of schools and that of teacher education institutions.

목차

1. 서론
2. 2009 개정 교육과정 적용 실태 모니터링 결과
3. 결론
참고문헌

참고문헌 (3)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2013-705-001240234