메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이승복 (춘천교육대학교)
저널정보
한국중원언어학회 언어학 연구 언어학연구 제22호
발행연도
2012.1
수록면
179 - 200 (22page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to search for foreign language teaching strategies based on ecological principle of the correlation between human beings’ brain and language acquisition, suggesting that this ecological principle should be applied to the language classroom in order to produce more effective teaching methods. The fundamental principle for foreign language teaching suggested in this study is summarized as follows: First, the sooner children learn to study foreign language(s), the better their skills become because there exists a critical period for language acquisition. Second, sufficient and comprehensible input is crucial for language acquisition and thus teachers’ teaching focus should be on how to expose their learners to a rich linguistic environment. Last, foreign language teachers need to create a classroom atmosphere where learners enjoy taking risks and making mistakes as a result of having a high level of motivation and confidence and a low level of anxiety.

목차

1. 서론
2. 언어 기능과 인간의 두뇌
3. 생물학적 기능으로서의 언어 능력과 조기 언어교육
4. 생태학의 측면에서 본 학교 영어교육의 기본 방향
5. 결론
참고문헌

참고문헌 (25)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2013-705-001240269