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논문 기본 정보

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학술대회자료
저자정보
이광주 (성균관대학교) 허상훈 (성균관대학교) 김용락 (성균관대학교) 이종태 (성균관대학교)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회 2010년 한국자동차공학회 학술대회 및 전시회
발행연도
2010.11
수록면
332 - 335 (4page)

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이 논문의 연구 히스토리 (8)

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In order to grasp the possibility of simultaneously achieving ultra low NOx, high power and high efficiency without backfire in a hydrogen-fueled engine using external mixture injection at high load, the effects of low temperature combustion were analyzed by NOx emission, in-cylinder gas temperature and performance.
As the results, it was found that ultra low NOx(almost 0 ppm), high power(above a gasoline engine) and high efficiency(around 37.3%) in a hydrogen-fueled engine is possible around a boosting pressure of 1.7 bar at an equivalence ratio of Φ=0.33.

목차

Abstract
1. 서론
2. 실험 장치 및 방법
3. 저온연소화에 따른 초저NOx달성 가능성
4. 저온연소화에 따른 성능향상 동시달성
5. 결론
References

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