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김정민 (현대모비스) 이상목 (현대모비스) 김동현 (현대모비스) 이상문 (현대모비스) 여태정 (현대모비스)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회 2010년 한국자동차공학회 학술대회 및 전시회
발행연도
2010.11
수록면
1,373 - 1,378 (6page)

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In this paper, braking characteristics of the in-wheel motor driven vehicle are analyzed to reduce the required capability of the friction brake. By braking simulations, it is found that the maximum braking force and power of the in-wheel motor driven vehicle are similar to the conventional vehicle. However, it is also found that the friction brake working number is reduced in normal braking situation. By using above characteristics, the friction brake is re-designed with a smaller brake pad of 42% reduced height and the same clamping force as the conventional friction brake.

목차

Abstract
1. 서론
2. 인휠 모터 적용 차량의 제동 시뮬레이터 개발
3. 제동 특성 시뮬레이션
4. 인휠 시스템 장착 차량의 마찰 브레이크 소형화 개념 설계
5. 결론
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