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논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
민진규 (쌍용자동차) 심두혁 (쌍용자동차) 최환준 (쌍용자동차)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회 2010년 한국자동차공학회 학술대회 및 전시회
발행연도
2010.11
수록면
2,201 - 2,210 (10page)

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Euro NCAP has changed overall assessment process and tightened Side ?pole impact test since 2009. Therefore, the importance of the effect to driver and passenger injury in the event of Side-pole impact is much higher. The main purpose of this study is to reduce passenger’s injury and demonstrate how much Side-pole crash effect to vehicle’s body structure and how door compartments effect to passenger’s injury by CAE analysis and car crash test.

목차

Abstract
1. 서론
2. 실차 충돌 시험을 통한 차체 강성 증대 적용 인체 상해치 영향
3. SIDE DOOR INNER PAD 적용에 따른 인체상해 영향성
4. 결론
References

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