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학술대회자료
저자정보
조수연 (한양대학교) 김광수 (한양대학교) 이형우 (한국철도기술연구원) 함상환 (한양대학교) 안한웅 (한양대학교) 이주 (한양대학교)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회 2010년 한국자동차공학회 학술대회 및 전시회
발행연도
2010.11
수록면
3,289 - 3,293 (5page)

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This paper presents design process of linear induction motor in dynamic tester for catenary-current collection. To minimize length of rail for dynamic tester for catenary-current collection, accelerating performance of the linear induction motor is very important. So the design process of linear induction motor considered in this paper is different with general design process of linear induction motor, because dynamic tester has three type driving region, as accelerating region, constant speed region, and braking region. Considering accelerating performance of motor, distance and time from starting point to constant speed region were concerned for load condition of motor. Designed linear induction motor was analyzed by 2-dimensional finite element method. Using mechanical dynamics simulation with analysis result of 2-dimensional finite element method, accelerating performance of designed motor was proved.

목차

Abstract
1. 서론
2. 설계 목표 사양 및 출력 특성, 부하조건 산정
3. 선형 유도전동기의 설계
4. 선형 유도전동기의 추력 특성 분석
5. 설계 모델의 가속 성능 검증
6. 결론
감사의 글
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