메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김은주 (영남이공대학교)
저널정보
한국관광레저학회 관광레저연구 관광레저연구 제24권 제4호(통권 제67호)
발행연도
2012.4
수록면
199 - 218 (20page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (3)

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to identify factors of Airlines Brand Personality by applying Acker"s BPS(Brand Personality Scale) and verify effect relationship between Brand Personality, Brand satisfaction and Brand loyalty. The hypotheses were verified through statistics, multiple regression analysis, exploratory factor analysis and reliability analysis with 236 valid responses from the empirical research. The result of this study showed the possibility of applying Aaker"s BPS to Airlines. In this study four dimensions of Aaker"s BPS: sincerity, excitement, competence and sophistication were selected as appropriate ones in Airlines. The verified dimensions revealed they had influence on both brand satisfaction and brand loyalty in Airlines. It appeared that the influence of BP on Airlines is significant and implies that Airlines industries need to develop more aggressive marketing strategies to build Brand Personality of Airline Services in order to improve brand satisfaction and to enhance brand loyalty.

목차

Abstract
I. 서론
II. 이론적 배경
III. 연구방법
IV. 실증분석 결과
IV. 결론
참고문헌

참고문헌 (7)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0