메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
소원근 (수원대학교) 김하균 (부경대학교)
저널정보
한국수산해양교육학회 수산해양교육연구 수산해양교육연구 제24권 제3호 (통권 제57호)
발행연도
2012.6
수록면
368 - 377 (10page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
In this study, a survey was held of m-learning educators in order to find out about the influence given to motivation by the characteristics of m-learning based on the parameters of the learning outcome.
As a result of the analysis, it was revealed that the characteristics of m-learning provide a significant effect on the learning outcome and it was shown that the learning outcome provides a significant effect on the learning flow as well.
This study aims to provide direction and guidelines for support service for learners for the improvement of the quality of m-learning to bring about enhancement in results and the fulfillment of successful learning by students.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 배경
Ⅲ. 연구 설계
Ⅳ. 실증 분석 및 연구 결과
Ⅴ. 결론
참고 문헌

참고문헌 (34)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0