메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
서종훈 (대구가톨릭대학교)
저널정보
국어교육학회 국어교육연구 국어교육연구 제51집
발행연도
2012.8
수록면
141 - 172 (32page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This paper investigated some aspects of paragraph cognition in reading. Three hypotheses and three genres text were given in subjects of the special and general highschool.
The highest hierarchical paragraph were more highly cognized than the lowest paragraph. Also the inclusion ratio of the highest hierarchical paragraph was more high than other paragraphs in the summarization. Interrelation between hierarchical cognition of paragraph and summarizing was admitted in the subjects of high language performance level. But the high and low marks were only admitted in the general highschool subjects.
The paragraph is important unit in reading. The paper found out this point through th some hypotheses and survey. But limits of the study remain in the restrictions of subject, text genre, and representation ways of paragraph.

목차

Ⅰ. 머리말
Ⅱ. 연구방법
Ⅲ. 연구가설 및 결과 논의
Ⅳ. 맺음말
참고문헌
[Abstract]

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2014-710-001436757