자기부상열차실용화사업 시범노선의 정량적 안전성 목표를 설정하기 위해 안전성 기능을 식별하고, 그 기능의 THR을 계산하며 이를 근거로 SIL을 할당한다. 이를 위해 정량적 안전성 목표의 설정과 그 달성의 검증 방법론과 절차를 간략히 설명하며, SIL 할당의 세부 절차를 설명한다. 또한 안전성 기능들을 “계속 작동하는 안전성 기능과 작동 소요에 따라 간헐적으로 작동하는 안전성 기능”으로 구분하여 각각 모델링하고, 이 모델들에 식별된 안전성 기능을 적용하여 THR을 계산하고 이를 기반으로 SIL을 할당한다. 본 논문에서 설명하는 THR 계산 모델들과 방법론은 타 도시철도 노선에서도 적용할 수 있다.
To establish a quantitative safety target for the urban maglev program, safety functions of the program are identified by PHA, THRs of the functions are calculated, and then SILs of the functions are apportioned. Methodologies and processes that set up the quantitative safety target for the program, and that verify and validate its achievement are briefly described. To fulfill these, safety functions are categorized into "continuous working" and "working on demand", and the two categories are modeled in order to make the THR of each safety function computable and the SIL of the function apportionable. The methodologies and the calculation models also can be applied to other urban railways as mentioned in this paper.