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자료유형
학술대회자료
저자정보
김상기 (한국GM) 임성식 (한국GM) 이상진 (한국GM) 이창건 (한국GM) 김용석 (한국GM)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회 2012년 한국자동차공학회 학술대회 및 전시회
발행연도
2012.11
수록면
1,685 - 1,689 (5page)

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In this paper, new methods and procedures are considered for improving spare tire tub stiffness that is related to vehicle durability. First, we found out optimized bead shape for rear floor rear by topography analysis and additionally made a study on panel thickness and curvature shape for securing the higher level stiffness. In base on this study we secured 2~4 times higher stiffness than spare tire tub stiffness with minimum mass increase.

목차

Abstract
1. 서론
2. Rear floor Rear 강성 측정을 위한 해석모델의 구성
3. Topography 해석
4. Topology 해석 결과 및 고찰
5. 결론
References

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