메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이진희 (부산대학교)
저널정보
새한영어영문학회 새한영어영문학 새한영어영문학 제55권 제1호
발행연도
2013.2
수록면
273 - 299 (27page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study investigates how Korean learners acquire four subclasses of English psych verbs(controller subject experiencer, non-controller subject experiencer, controller object experiencer, non-controller object experiencer) with respect to the linking rule of verb meaning and argument structure in the lexicon. Three types of experiments were conducted in seventy nine university students divided into three levels of acquisition and nine foreigners as a control group. Results indicated that first, Korean learners had problems in the non-controller subject experiencer class, making errors especially with individual two verbs, fear and dread. Second, Korean learners didn’t have correct lexical representations of both controller and non-controller object experiencer classes except high-level students. Finally, even though the delayed phenomenon of acquisition appeared in the intermediate-level students there existed the logical problem of acquisition for Korean learners to acquire psych verbs of English.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구의 이론적 배경
Ⅲ. 실험
Ⅳ. 결론
인용문헌
Abstract

참고문헌 (23)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2014-840-000308306