메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Hyun-ju Kim (State University of New York at Stony Brook)
저널정보
한국영어학회 영어학 영어학 Volume.11 Number.2
발행연도
2011.6
수록면
415 - 435 (21page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study investigates cross-linguistic influences in the acquisition of scope interaction between quantifiers and negation by K-E bilingual children. The results show that K-E bilingual children need not follow the same development patterns as those (e.g. isomorphic readings) reported for monolingual children in previous studies (Musolino 1998; Kim et al. 2003). I argue that their different developmental patterns are attributable to cross-linguistic influences such as transfer of positional flexibility of Korean negation to English. Furthermore, the transfer of Korean negation causes the acquisition of English negation blocking effect to delay. However, English negation, which is expressed higher than the object in overt syntax, facilitates acquisition of Korean V-raising, which is argued to derive an inverse scope reading in Korean.

목차

1. Introduction
2. Scope interaction of negation and quantifiers in English and in Korean
3. Previous Studies: Monolingual Children’s Acquisition of Quantifier-Negation Interaction
4. Acquisition of Quantifier-Negation Scope Interaction in Bilingual Children
5. Conclusion
References

참고문헌 (20)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2013-740-000412442