메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
심혜령 (배재대학교) 공지연 (충남대학교)
저널정보
한국사전학회 한국사전학 한국사전학 제21호
발행연도
2013.5
수록면
156 - 176 (21page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Female marriage immigrants feel the need to learn Korean language multiple times through out her lifetime of settling down. To achieve her goals she needs to satisfy diverse roles. Of these roles, her parentship is the most important, for it is not only a personal issue, but a problem relating her children and other greater social impacts. Thus focusing on her role as a parent, communication with the school is crucial. Just a list of vocabulary used often in school would help them play their role well. When we specifically look at mothers with elementary school level children, their stay in Korea is at an average of five to six years, so their general speaking skills are quite well developed. However their grammar and vocabulary skills are very poor due to lack of institutional education. With this in mind, suggesting a plausible method for them to acquire the language is also an important factor. Therefore this paper will deal with what fundamental vocabularies should be, examples, and ways of learning it naturally.

목차

1. 서론
2. 학부모 역할을 위한 어휘 선정
3. 학부모 역할을 위한 어휘집 제시 방안
4. 학부모 역할을 위한 어휘집을 활용한 한국어 문법, 어휘 교육의 예시
5. 결론
참고문헌
ABSTRACT

참고문헌 (12)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2014-700-003345908