메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
YiBoon Chang (The Ohio State University)
저널정보
서울대학교 언어교육원 어학연구 어학연구 제48권 제1호
발행연도
2012.4
수록면
115 - 147 (33page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This preliminary case study explores the dynamics in participation structure co-constructed by one female Korean Non-Native speaker (NNS) teacher and three female Chinese NNS students with the use of politeness strategies in non-writing tutorial interactions in a college English as a Second Language (ESL) writing classroom. 30- minute course-embedded individual writing tutorial interactions were audio-video recorded and transcribed for discourse analysis. The results revealed that the teacher and each student strategically used positive and negative politeness strategies to build social relationships through non-writing tutorial interactions. Compliments and common ground sharing were used as primary positive politeness strategies, while hedge, silence, and personal-point-of-view disclaimers were frequently used as negative politeness strategies. The reciprocal power equilibrium achieved by the dynamics of participation structure expectedly sheds a new light on the studies on L2 writing tutorials.

목차

1. Introduction
2. Interactional Frames of Writing Tutorials Manifested by Politeness Strategies
3. Methods
4. Results
5. Discussion
References
Appendix

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2014-700-002912025