메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Jee-Won Hahn (Pukyong National University)
저널정보
사단법인 한국언어학회 언어학 언어학 제67권
발행연도
2013.12
수록면
21 - 42 (22page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The Effect of Instruction on L2 Pragmatic Competence. Research on pragmatic competence has increased with respect to L2 developmental studies (Rose 2005; Uso-Juan and Martinez 2008). Korean is one of the languages explored in interlanguage pragmatics and cross-cultural pragmatics (Byon 2006). However, despite growing interest in L2 pragmatics, little research has been conducted on the effect of pragmatic instruction on Korean learners. This study examined how instruction affects the development of pragmatic competence in Korean EFL context. Pretests and posttests were conducted by means of a discourse completion task. Results of the study indicated students who received the instruction increased their pragmatic ability supporting previous findings. For implication, the use of mitigation devices need to gain attention since different types of linguistic politeness were preferred by language learners.

목차

Ⅰ. Introduction
Ⅱ. Relevant Studies
Ⅲ. The Study
Ⅳ. Data Analysis
Ⅴ. Results
Ⅵ. Discussion
Ⅶ. Conclusion and Limitations
References
Abstract

참고문헌 (24)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2015-700-000943264