메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이혜미 (경희대학교) 도성현 (경희대학교) 한진수 (경희대학교)
저널정보
한국관광레저학회 관광레저연구 관광레저연구 제25권 제7호(통권 제78호)
발행연도
2013.9
수록면
5 - 22 (18page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
With active movement of human resources between countries, there is an increase in the number of tourists with desire for overseas travel. Accordingly, the number of foreign students on study abroad has increased and there has been continued active exchange between countries. According to preceding research, positive tour destination image contributes to the competitiveness of a nation. Therefore, decreasing the negative image by measuring the national image which is connected to tourist destination image, we are seeking to prove the effect of formation level of positive image on behavior intention. The results from the research showed that the tour destination image does have an effect on national image and behavior intention for foreign students on study abroad. Based on the results of this research, if a tour destination and support for foreign students on study abroad at the university level can be achieved simultaneously, positive image will be inculcated to potential customers whom are the foreign students on study abroad in Korea, to have an effect on them in visiting Korea as a tour destination.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 배경
Ⅲ. 연구방법
Ⅳ. 실증분석
Ⅴ. 결론
참고문헌

참고문헌 (7)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2014-320-002799142